Tuesday, February 19, 2008

13 nelayan Indonesia ditangkap di Pulau Pangkor

19/02/2008 4:20pm

SETIAWAN 19 Feb. _ Sebanyak 13 nelayan Indonesia termasuk tiga tekong ditangkap ketika asyik menangkap ikan menggunakan buluh pancing dan tali gulung di perairan Pulau Pangkor di sini, semalam.

Ketua Polis Marin Wilayah Utara, Zainul Abidin Hassan berkata, kejayaan itu hasil Ops Octopus setelah menerima maklumat mengenai kehadiran tiga bot nelayan yang mencurigakan di kawasan tersebut.

Menurutnya, ketika ditangkap kira-kira pukul 11 pagi, ketiga-tiga bot itu sedang menangkap ikan di perairan negara iaitu kira-kira 39 batu nautika dari Pulau Pangkor.

Beliau berkata, kesemua nelayan itu ditahan reman untuk siasatan di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Perikanan 1985 iaitu menangkap ikan di perairan Malaysia tanpa kebenaran.

``Mereka boleh didenda RM500,000 dan setahun penjara manakala tekong pula boleh didenda RM1 juta dan tiga tahun penjara, jika disabitkan kesalahan,’’ tambahnya. - Utusan.





p/s:bodoh punya indon! da byk pulau, tamak maw mai kt tmpat orang lagi!

45 comments:

datuk said...

Assalam
hii tak bolelah macam tuh
kita sama indon sodara

endahpuji said...

Hari ini ceritanya mau buat power point untuk progress report...nyari2 gambar masakan yang ada sayurnya ketemunya ya masakan indonesia juga..Trus pengen tahu lagi, apa yang muncul kalo keyword nya "indonesia"..wah, ternyata yang muncul berita "indonesia dihujat". Perang dingin antara Indonesia-Malaysia itu mungkin udah lama banget ya..sampai turun-temurun. Karena kita belajar sejarah, dan diajarkan pelajaran sejarah di sekolah. Tapi, entah kapan kita benar2 bisa belajar untuk menjadi bijaksana dengan sejarah...

Tapi, marilah kita belajar bahasa Indonesia saja, yaitu majas "pars pro toto" yang berarti sebagian mewakili keseluruhan. Misal: batang hidung berarti mewakili seluruh badan (orang). Ketika kita memahami dan mengerti majas ini dengan baik, maka kita dapat menjadi lebih bijak dan berhati-hati dengan setiap apa yang kita lakukan. Meskipun setiap orang akan mempertanggungjawabkan apa yang dilakukannya dan tidak bertanggung jawab atas orang lain, tetapi apa yang kita lakukan bisa menjadi pemicu sebuah kericuhan yang tidak diinginkan banyak..bahkan sangat banyak orang. Dengan demikian, secara tidak langsung kita akan semakin menambah daftar dosa kita.

Kasus: di tempat mana pun kita dilahirkan, itulah bangsa dan kewarganegaraan kita. Apakah kita bisa memilih untuk dilahirkan di mana? Dengan lahir ke dunia ini kita menjadi manusia. Orang tua kita yang menjadikan kita berbangsa, bertempat tinggal, bahkan beragama tertentu. Begitulah kita dilahirkan. Seiring dengan waktu, kita tumbuh dan belajar banyak hal, termasuk sejarah. Dengan rasa kebangsaan kita, keterikatan dengan keluarga, bangsa, agama, dll. membuat kita cenderung subyektif dalam melihat sesuatu. Alhasil, kita akan cenderung untuk membela dan berjuang untuk apa yang telah sekian lama menjadi bagian dari diri kita. Padahal, jika kita tinjau kembali, itu tidak lain hanyalah "KETIDAKSENGAJAAN SAJA". Karena semuanya telah ditentukan, semua adalah takdir. Meskipun demikian, saya tidak pernah kecewa menjadi seorang Indonesia, dilahirkan di Indonesia. Karena dengan itulah saya bersyukur dengan takdir. Jika saya dilahirkan di Malaysia pun, saya tidak akan pernah menyesal. Entah mengapa sebagian besar orang terkungkung pada masa lalu, terjerat pada "kisah nenek moyang". "Itulah yang nenek moyang kami lakukan." Yang membawa pada kesesatan. Yang telah menutup mata hati dari cahaya. Jikalau tidak ada sejarah, akankah kita seperti ini?

Dengan saling menghujat, maka kita hanya akan menjadi sebuah kesalahan yang konyol. Menjadi bahan tertawaan oleh oknum yang mengadu domba. Dan kita hanya menjadi oknum baru yang mengatasnamakan negara. Sangat berbahaya.

Keributan antara Indonesia dan Malaysia, dalam kasus ini, sebetulnya yang berlaku adalah majas "totem pro parte", yaitu keseluruhan tapi berarti sebagian. Karena Indonesia di sini bukan berarti "seluruh penduduk Indonesia" dan Malaysia bukan berarti "seluruh penduduk Malaysia". Hanya oknum-oknum tertentu saja yang terlibat, tetapi sayangnya mengikutsertakan pihak-pihak yang tidak berkepentingan, menghasut, dan mengadu-domba. Atau justru, pihak yang berkepentingan itu bukanlah orang Indonesia atau Malaysia?

Saya termasuk orang yang apatis. Yang ditakdirkan menjadi bangsa Indonesia. Saya sama sekali tidak pernah memintanya pada Allah. Tapi semua itu takdir. Apakah hal ini akan membuat saja menjadi panas dan dengan demikian akan ikut menghujat Malaysia? Janganlah bodoh, karena terlihat jelas, siapa yang tertawa paling lebar di balik semua ini!

maleng sial anjenk said...

yang tertawa lebar ya orang indonesia
liat blog ginian lucu banget
ga berani apa tangan kosong
dasar banci

derker said...

dasar busuk!!!!!
mati sana!!!!!!

nyoman rudi said...

tuhan....sadarkanlah orang yang buat blog ini. maaf kami orang indonesia kaget baca blog anda, karena kami orang santun. semoga kebaikan datang dari segala penjuru

nyoman rudi said...

INGAAAT JANGAN SAKITI ORANG KALO KAMU NGGAK INGIN DISAKITI

aL_cHaN said...

all Malingsia said is Bullshit~
i'm gonna laugh read this!

Kang Ahid said...

Heran...
Lucu...
orang menganggap dirinya baik dari yang lain, tapi tak pernah mau berkaca apakah dirinya memang baik...
apakah ini yang dinamakan orang berpendidikan?
Pendidikan macam apakah yang mengajarkan seperti ini?
JIKA SESEORANG SEMAKIN MEMBANGGAKAN DIRINYA, MEMPROPAGANDAKAN DìRINYA, BAHWA DIRINYA ADALAH YANG PALING BAIK, MAKA AKAN SEMAKIN TERLIHAT BAHWA DIRINYA BUKAN ORANG YANG BAIK.
ORANG BAIK TIDAK AKAN PERNAH MERASA BAHWA DIRINYA ORANG BAIK..!

HARUSKAH AKU BELIKAN KACA UNTUK BERKACA,..?

kapal said...

FUCK MALINGSIA!!!!


PENGECUT KAYAK KANCUT

kapal said...

fuck malingsia


pengecut kayak kancut

onanimous said...

hahaha mampus indon tu nak bayar duit saman.. dahlah matawang hine.. rupiah tu ibarat bulu ketiak indon tu jer.. bulu ketiak bau kretek! xD sejuta ringgit tu negara dia je dah boleh bankrap.. bodoh! pulau banyak, nak dtg malaysia jugak.. ikan tu pun taknak dtg indon..

David_Kwee said...

the stupid blog i think.

David_Kwee said...

the stupid blog i think

Jamaludin Prasetia Negara said...

saya yakin yang buata blog ini bukan seorang muslim,karena seorang muslim bukan hanya melihat sisi perpisahan dan perbedaan satu sama lain walaupun yang namanya sekat sebuah negara ataupun apapun namanya, ikatan kami adalah Ukhuwah Islamiyah itulah ikatan yang sebenarnya antara indonesia dengan malaysia,awas propoganda satukan ukhuwah ,Allahu Akbar

Regie blog's said...

astagfirullahalazim....
mari bersama2 kita bacakan yasin untuk orng ni.........
biar keluar setan dan iblis dalam dirinya...AMINnnn.

insya Allah pasti di dengarkan oleh Allah SWT, doa kita yang di fitnah oleh budak satu ni,,

tuhan ku..ampunkan lah dia....
buka pintu hatinya,,
maafkan lah dia.....

sesungguhnnya perbuatan kejinya tidak akan kami blas dengan perbuatan keji juga...

kalau emang tidak bisa di ampunkan tuhan...

NErakalah tempat abadi untuknya...
di temani kondiak2 rancak..

indonesia -malaysia satu rumpun....
tidak boleh dipisahkan oleh apupun jua,,
jangan sampai rusak susu sebelanga karna nila setitik....

coffe said...

saya yakin bahwa warga malay masih bodoh2 perlu pendidikan lagi..!!! terutama yang membuat blog ini.

kepada diraja malay, segera selidiki dan tangkap orang yang membuat blog ini,karena jika tidak di tangkap, blog ini bisa mengganggu hubungan diplomatik. dan saya menyatakan " PERSETAAAAAAN DENGAN SERUMPUN".

coffe said...

pelajaran pertama untuk MALAY, adalah berbahasa yang baik dan benar biar ketemu orang INDONESIA bisa enak ngobrolnya dan tidak salah paham ,
ini beberapa kosa kata yang harus di pelajari :

INDONESIA : Kementerian Hukum dan HAM
MALAYSIA : Kementerian Tuduh Menuduh

INDONESIA : Kementerian Agama
MALAYSIA : Kementerian Tak Berdosa ... (oh please...)

INDONESIA : Angkatan Darat
MALAYSIA : Laskar Hentak-Hentak Bumi (Kalo Laut hentak2 aer kali ya?)

INDONESIA : Angkatan Udara
MALAYSIA : Laskar Angin-Angin

INDONESIA : 'Pasukaaan bubar jalan !!!'
MALAYSIA : 'Pasukaaan cerai berai !!!'

INDONESIA : Merayap
MALAYSIA : Bersetubuh dengan bumi (-__-)

INDONESIA : rumah sakit bersalin
MALAYSIA : hospital korban lelaki (bener juga sih...)

INDONESIA : telepon selular
MALAYSIA : talipon bimbit ( mwahahahahha )

INDONESIA : Pasukan terjung payung
MALAYSIA : Aska begayut ( YOI! )

INDONESIA : belok kiri, belok kanan
MALAYSIA : pusing kiri, pusing kanan ( kalo breakdance apaan? )

INDONESIA : Departemen Pertanian
MALAYSIA : Departemen Cucuk Tanam ( cucoook lo boook! )

INDONESIA : 6.30 = jam setengah tujuh
MALAYSIA : 6.30 = jam enam setengah

INDONESIA : gratis bicara 30menit
MALAYSIA : percuma berbual 30minit

INDONESIA : tidak bisa
MALAYSIA : tak boleh (bener2 gaul)

INDONESIA : Satpam/sekuriti
MALAYSIA : Penunggu Maling ( gaul abis kan..?! )

INDONESIA : Aduk
MALAYSIA : Kacau (kacau emang dah)

INDONESIA : Di aduk hingga merata
MALAYSIA : kacaukan tuk datar (hahahahaha ngakak gua)

INDONESIA : putar-putar
MALAYSIA : pusing-pusing (lagian jgn muter2, pusing kan lo)

INDONESIA : Imut-imut
MALAYSIA : Comel benar (INI APAAN BANGET!!!)

INDONESIA :bertengkar
MALAYSIA : bertumbuk (emang sih kalo ribut numbuk2 muka lawan make bogem)

INDONESIA : pemerkosaan
MALAYSIA : perogolan (uwow)

INDONESIA : Pencopet
MALAYSIA : Penyeluk Saku (yihaaaaaaaa...!)

INDONESIA : joystick
MALAYSIA : batang senang (yang bener..??)

INDONESIA : Tidur siang
MALAYSIA : Petang telentang ( kalo tidur malem "gelap tengkurep" dong)

INDONESIA : remote
MALAYSIA : kawalan jauh (tv nya dikawal dari jauh -__-)

INDONESIA : kulkas
MALAYSIA : peti sejuk (JACKPOT!)

INDONESIA : rusak
MALAYSIA : tak sihat ("iya emang rusak tuh org!" = baca: sakit!)

INDONESIA : keliling kota
MALAYSIA : pusing pusing ke bandar (DUARRRRRRR!)

INDONESIA : Tank
MALAYSIA : Kereta kebal (Contoh dialog :"Wah, di Gaza lagi banyak kereta kebal nih!")

INDONESIA : Kedatangan
MALAYSIA : ketibaan (untung bukan ketibanan)

INDONESIA : bersenang-senang
MALAYSIA : berseronok (HIAHAHAHAHAHAHAH!)

INDONESIA : bioskop
MALAYSIA : panggung wayang (WOY WAYANG DI KLAIM JUGA NIH?! hahaha)

INDONESIA : rumah sakit jiwa
MALAYSIA : gubuk gila (ehm ehm)

INDONESIA : dokter ahli jiwa
MALAYSIA : Dokter gila ( EHM EHM *lebih keras*)

INDONESIA : WC/toilet
MALAYSIA : bilik termenung

INDONESIA : narkoba
MALAYSIA : dadah (lah, apasih)

INDONESIA : pintu darurat
MALAYSIA : Pintu kecemasan (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhahahahahha)

INDONESIA : bola voli
MALAYSIA : bola tampar (bener jg sih..)

INDONESIA : pegawai sensus
MALAYSIA : pejabat banci (siaaaan bgt nih anak2nya kalo ditanya "Eh2 jono, bapa kamu kerja jd apa?")

PEMENANG HARI INI!
INDONESIA : hantu Pocong
MALAYSIA : hantu Bungkus (pesen atu donk bang, cabe nya dikit aje!!!)

langueborg said...

oh come on, you (Malaysian people), cuma bsa nyontek2 doank.negara persemakmuran aja blagu.bahasa norak juga....katanya serumpun,katanya saudara, tapi kenapa kau jelek2an kami...kalau begini mah....persetan dengan persaudaraan..mending saudaraan ma monyet dari pada sama Malaysia...buat coffe,nice, gua ampe ngakak bacanya...wkwkwkwk...

revonet said...

Be carefull... Indonesia and Malaysia are brother! Especially if we are a muslim. Definitely BROTHER !

sirik aja loe said...

ha... kalo indon cam tu,,, cam ner dengan malingsia mencuri pulau indon dan kebudayaan indon.. bukankah itu yang lebih memilukan... kahkahkahkah...
tak sedar diri ke??? dasar bluekz maling sia....

panakz said...

tak heran pun indon tu terlalu tamak. kan sipadan dan ligitan tu pernah diorang kliam. namun ICJ memutuskan ianya milik malaysia kerana INDON yang tamak dan penyamun itu cuma sajer2 jer nak klaim hak milik malysia. bodoh betol la bangsa INDON ni. camsial.

maling said...

waakkakaa.........
dasar......
Tuhan pon tau tu punya Indon....
ICJ memutuskan itu karena kasihan melihat MalasYa yang kekurangan Pulau...
MalasYa saje majukan Sipadan Ligitan tu dan mengakui bahwa Pulau tu milik mereka,, pemerintah kami memang kecewa tapi kami berbesar hati untuk mengikhlaskannya, tp melihat orang MalasYa semakin menjadi2 nampaknya......
ehhh mulailah pemerintah malaysia mengklaim AMBALAT miliknya.......
hahahhahahhahahaaa...........
tak mau di tipu 2 kali oleh keganasan MalasYa waktu itu Indonesia siap perang. malunye............

icchaiccho said...

eh. ko ngejek"?
emang dasar aja kalian sirik

sparrow said...

"dan boleh jadi kamu tidak menyukai kepada sesuatu perkara, padahal ia baik bagi kamu. dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu perkara padahal ia buruk bagi kamu"

sudahlah...baik org malaysia atau pun indonesia,kita sebenarnya dibawah satu rumpun..saling tolong menolong..kalau kamu org indonesia mencaci-cerca kami org malaysia..ketahuila kamu org bahawa yg dicerca itu dari darah sebangsa dengan kamu sendiri...kalau kamu kata rakyat malaysia asalnya dari tanah indonesia dari segi sejarahnya..tidakkah itu sudah memberi jawapanya sendiri? ibarat kamu jilat semula ludah yang kamu telah buang..

itulah...kerana mulut badan binasa..bila maruah sebangsa, serumpun sendiri dimain-mainkan...pucuk pangkalnya kita satu darah,satu bangsa,
cubit peha kanan..peha kiri pun terasa..

masing-masing cuba nak menegakkan apa yg betul dan apa yang salah..

fikirkanlah...masing masing ada kekurangan dan kelebihan...kalau kamu org indonesia tidak suka dengan malaysia...kenapa ramai rakyat kamu datang sehingga ada yang sanggup bergadai nyawa untuk mencari pekerjaan..

kenapa? di indonesia sudah tiada lg pekerjaan untuk rakyatnya?

masih ingat apa yg terjadi di acheh? tsunami?...

inikah identiti bangsa indonesia?
mencerca org lain,memaki hamun tidak tentu arah?..mungkin org indonesia ini terlalu bebas...bebas dari segi apapun...terlalu banyak fahaman...ukur baju badan sendiri...sehingga terlalu banyak pegangan,hilang arahlah rakyatnya..sehingga pemimpin sudah tidak mampu mengawal lg tekanan dari rakyatnya sendiri..

masalah negara org lain yang dikisahkan..tapi negara sendiri apa yang terjadi...?

kamu cintakan negara kamu..tapi pernah kamu fikir apa yang kamu sumbangkan untuk negara kamu..?

membawa identiti bangsa kamu sendiri di dalam blog ini..cacian,maki hamun..inikah bangsa indonesia yang ku kenal?

kata negara yang berbagai budaya,agama..mana pergi semua itu..?

apepun fikirkan lah wahai orang-orang yang menganggap dirinya sahaja yang betul dan baik..

fikirkan la...jikalau ada kewarasan...

libels said...

haduhhh.... kaga capek apa yah bikin blog kaya gni...

mana grammar bahasanya aneh banget lagi...

kan rebet...

tobat bang yang buat blog ini..

kami pemuda Indonesia

InDoNeSiaLaN said...

indoniSial sekali lagi menjadi perampok. kat negara sendiri dah takde ikan la tu. tu masuk negara MALAYSIA yang penuh dengan hasil bumi Allah. tau a negara korang selalu dilanda bencana alam sampai takde hasil bumi langsung. lagi mau curi hasil negara orang lain plak. hahahaa. nampak sgt kemiskinan di indonisial terbukti. indon layak dok kutip kat tong sampah jek la.

echo hyuga said...

oy...kemaren gempa bumi di indonesia di klaim malay lho...^^
keseringan mengklaim puntya indo tuh...sampe2 gempa bumi jg di klaim...
hahahahahahahahhahahaha.....
puas gw....
tp good buat malay karna merupakan negara klaim no 1 dunia...
bangga dong orang malay...
oy besok2 apa lagi yg mw di klaim...???!!
gw aja malu dengerinnya...loe koq g ya...

manusiataoge said...

ehem.. u have 10 things u hate about Indonesia. well, i have 1 thing i know bout u..

u are just a stupid who know nothing but try to dive in other's matter.

u know, for me, u guys are just a bunch of looser.

cu ^^

Pakcik Ery Is Me said...

Kenapa perlu Indonesia dan Malaysia bermusuhan. Kalau kita fikirkan kembali itu tidak relevan. Sebenarnya ini adalah poermainan politik kedua-dua negara sahaja. Sebenarnya Johor sehingga Perak itu adalah bangsa Melayu. Melayu boleh dibahagikan kepada banyak. Ada Melayu Bugis, Melayu Jawa dan banyak lagi. Yang membawa budaya Indonesia dahulu adalah Parameswara pemerintah Melaka. Kalau anda fikirkan kembali sejarah asal usul Indonesia itu juga muncul dari mana ya? Janga cakap Indonesia sudah ada disitu sejak wujudnya dunia ini lagi kerana kita semua dari satu. Anak Adam dan Hawa. Kepada empunya blog ini hentikan perbuatan begini. Ia boleh menjadikan keadaan bertambah buruk..

Pakcik Ery Is Me said...

Kenapa harus Indonesia dan Malaysia itu bergaduh? Ini semua adalah permainan politik orang atasan. Kita sesama sendiri bertengkar disini mereka hanya tersenyum gembira. Mungkin sekarang lagi sedang makan makanan yang enak-enak duduk di tepi swimming pool atau sedang bermain golf bersama orang-orang kaya. Dari kita semua bertengkar gaya begini, memaki antara satu sama lain dengan perkataan cacian dan makian baik kita pergi membuat ibadah solah atau berkerja (kerja juga satu ibadah). Pahala kita dapat duit pun kita dapat. Duduk bertengkar pun bukan dapat apa. Abraham Lincoln pernah berkata "Semasa aku menjadi Presiden Amerika aku mendapat banyak surat kejian dan cercaan tapi satu pun tidak ku baca sehingga habis pemerintahan ku. Ini kerana aku tidak mahu surat sebegini membuatkan aku hilang fokus untuk membangunkan negara dan rakyatku". Kalau benar negara Malaysia itu ada mencuri kebudayaan negara Indonesia biarkan sahaja pihak berkenaan menyelesaikan hal ini sesama mereka. Jangan sampai kita rakyatnya bergaduhan sesama sendiri lepas itu buka tudung saji tiada makanan didalam kerana masa yang tuhan berikan kepada kita dihabiskan untuk mencaci maki sesama sendiri tanpa diisi dengan perkara yang wajib. Saya anak Malaysia saya juga punya ramai teman Indonesia di Malaysia. Saya sayang teman-teman saya. Perkara begini menyedihkan bagi saya dan juga teman Indonesia saya yang ada di Malaysia. Jangan kerana pemerintah kita ada berselisih faham kita rakyatnya yang didikriminasikan. Kita angkat senjata berperang kita yang mati bukan President kita yang mati walhal hanya tahu bercakap "Matilah untuk negara" tapi mereka dan kuncu-kuncunya menyelamatkan diri mereka dahulu. Lihat sahaja negara Iraq yang Presidentnya hanya tahu bercakap sahaja tapi akhirnya lari apabila Amerika datang. Yang merana itu rakyat sendiri. Iraq hilang kekayaanya, Amerika pula hilang ekonomi sehingga banyak syarikat besar bankrupt. Askar-askar yang tidak berdosa mati kerana mainan politik orang atasan. George W Bush semasa rakyat berperang buat apa? Main golf, duduk dalam White House yang laginya makan enak-enak. Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda kalau kita sedang marah cari 99 sebab kenapa kita harus marah. Sekiranya sudah ketemu 99 sebab tambah lagi 99 sebab yang lain. Peperangan itu dibenci Allah dan disukai Syaitan. Kita adalah satu dari anak Nabi Adam dan Hawa. Kita punya satu Bumi. Berkongsilah planet ini dengan sebaiknya. Hak mutlak bagi semua ini hanyalah pada Allah s.w.t sahaja. Kita berebut hak sesama sendiri tapi sedarkah kita sebenarnya sedang berebut hak dengan pencipta kita? Fikir-fikirkanlah saudaraku semua.

- Saya sayang Malaysia dan saya juga sayangkan Indonesia -

Andrew '@g0' Golonda said...

PLEASE ERASE THIS NOW
gak pux rasa hormat kau ya?????
berikanlah peringatan atau apalah...
ni maen hantam aja.... ih gak tau hadat. Tau sopan dikitlah....

Cerita untuk Anak said...

NEGARAKU NEGARAKU, NEGARAMU NEGARAMU ..!

mbah jenar said...

Cinta damai.

www.mbahjenar.blogspot.com

MB-Blog said...

alasan kenapa malaysia disebut negara paling dibenci oleh negara ASEAN:
*mencuri PERLIS dari THAILAND pada tahun 1959
*mencuri serawak dan sabah dari INDONESIA PADA TAHUN 1957
*MENCURI PULAU SIPADAN DAN LIGITAN dari indonesia
*mencuri langkawi pada tahun 1961
*mencuri kebudayaan INDONESIA
*NEGARA PENGGANGGU kedaulatan WILAYAH INDONESIA,THAILAND DAN PHILIPINA
*pencuri perairan PALAWAN SELATAN dari PHILIPINA
*PNCURI LAUT BARAT DAYA PHLIPINA
*PENCURI PULAU SEBATIK UTARA dari INDONESIA
*PENCURI LAGU TERANG BULAN dan menjadikan lagu ini sebagai lagu kebangsaan MALAYSIA dari INDONESIA
*PENCURI LAGU RASA SAYANG-SAYANGE DARI INDONESIA
*PENCURI TARIAN REOG PNOROGO ASAL INDONESIA
*PENCURI TARI PENDET ASAL INDONESIA
*PENCURI ALAT MUSIK ANGKLUNG DARI INDONESIA
*PENCURI KEBUDAYAAN PHILIPINA SELATAN
*PENCURI KEBUDAYAAN MELAYU VIETNAM
*PENCURI KEBUDAYAAN INDIA
*PENCURI WAYANG KULIT ASAL INDONESIA
*SULTAN MALAYSIA PENCURI WANITA-WANITA CANTIK contoh nya:
-manohara asal indonesia
-calvahneazer nahru asal india
-puitu selawang asal thailand
*negara yg berusaha menguasai AMBALAT dari INDONESIA tetapi TIDAK BERHASIL
*NEGARA YG MASUK DAFTAR HITAM DUNIA SEBAGAI NEGARA PENJUAL MANUSIA
*NEGARA TIDAK MEMBABASKAN PENDAPAT DARI RAKYATNYA
*NEGARA SATU-SATUNYA DI ASIA TENGGARA YG PERNAH MELAKUKAN PEMBANTAIAN TERHADAP ETNIS TIONGHOA SAMPAI 4450 ETNIS TIONGHOA TEWAS DI TANGAN MILITER MALAYSIA
*NEGARA YG MENDUKUNG KOMUNIS DI VIETNAME
NEGARA YG PERNAH MENEMBAKAN PELURU KE KAPAL THAILAND (padahal kapal thailand yg menyelamatkan rakyat malaysia dari tsunami)
*negara yg tidak mengakui suku LAOT BELUT (padhal suku inilah yg membunuh jendral inggris di sabah)
*NEGARA yg membantai suku-suku ISLAM di tanah asli TIONGHOA yaitu SABAH
*negara yg tidak pernah MENGAKUI ADANYA PALESTINA (baru pada tahun 2001)
*negara satu-satunya di asia tenggara yg pernah MENDUKUNG ISRAEL (pada tahun 1957-2000)
*kurangnya berpendapat ORANG di MALAYSIA
*tidak adanya HUKUM ISLAM di NEGARA MALAYSIA DAN MASIH KAKI TANGAN KERAJAAN INGGRIS
*NEGARA PENCURI PULAU JEMUR INDONESIA (TIDAK BERHASIL)
DAN MASIH BANYAK LAGI TENTANG KEBUSUKAN MALINGSIA KARNA MALAYSIA ADALAH NEGARA YG TIDAK MEMILIKI IDENTITAS BANGSA DIMATA DUNIA.....

MB-Blog said...

Negaraku malingsia,
tanah tumpahnya taiku,
Rakyatnya maling,
bersatu dan maju,

Rahmat bahagia jadi maling,
Tuhan kurniakan,
Raja maling kita,
selamat bercinta.

Rahmat bahagia jadi maling,
Tuhan kurniakan,
Raja maling kita,
selamat bercinta

Mohd Ramli said...

sahabatku orang indonesia, kami memang mengiktiraf, bahawa kami memang bangsa yang sombong takbur, keangkuhan kami bermula sejak kami merdeka oleh Inggeris., dan mulakan saat itu, kami bertekad menjadi lebih baik dari negara jiran kami ... terlebih indonesia. kami iri kerana kalian mampu berdiri sendiri tanpa bantuan negara-negara lain. bahkan Kami apa? ... budaya pun tak punya
saya masih ingat ketika ayah saya bercerita, tentang kesulitan makanan, pendidikan dan access entertainment dinegara kami. ketika itu indonesia menawarkan mukjizat dengan menghantar bantuan makanan dan pendidikan dengan menghantar guru terbaik mereka ..... hal inilah yang membuat sebahagian besar orang malaysia malah memanfaatkan keadaan. setelah dirasa ilmu kami cukup kami mula ingin menyaingi indonesia. dengan cara provokasi, propaganda, isyu.
oh bangsaku malaysia .... hentikanlah semua bullshit ini .... saya malu, malu kepada leluhur malayu. kita ini seperti kanak-kanak kurang upaya, yang kemudian dibantu oleh orang normal (indonesia) sepatutnya kita berterima kasih, bukan memusuhi saudara kita. maafkan kami indonesia. jangan kau kedepankan serang negara kami.

semoga ketua serta rakyat malysia
mahu mendengar.

perak, november 25th 2011


Mohd Ramli bin Yahya

So santoso said...

Free Domain. .Cc .My .Co .name .asia Join google is your account http://join.swinmail.com/

Muhammad Richard said...

Sumpah gak ngerti bahasa mereka, LOL

Ahyar Umam said...

tai assuh malayse
bangsat lu admin

Muslim Krenz said...

Haloo.. Bangsa Malaysia... kalian jangan nuduh kami yang macam² kalian itu harus berssyukur kita mempunyai perdamaian... kalian hrus juga nyadari bahwa indonesia mempunyai banyak keragaman dan kalian malah mengambil keragaman indonesia... Masa
ngambil keragaman indo sichh...??? seharus nya kalian membuat keragaman kalian sendiri.. bukannya mengambil keragaman kami....

Kalian akan menyesal nantinya.

embun senja said...

Bru kena buat blog bgini.. .indon sudah myalak.. ..mreka sndiri pon buat benda yg sma.. Adoi.. Harap2 ada lgi blog bgini di msa akan datang..

mp3 said...

ANTI MALAYSIA .

APAPUN BENTUK NYA MALAYSIA TETAP NEGARA PECUNDANG , BERANINYA MAEN BELAKANG.
DARI DEPAN KALO BERANI LO !!!
KERJAANNYA CUMA NGEBUSUKIN TERUS,, KERINGAT NEGERA LU BUKAN KERINGAT ASLI KEMERDEKAAN , MALAYSIA MERDEKA KARENA SAYEMBARA. MAKANYA GA PUNYA KEBUDAYAAN DAN TRADISI, PUNYANNYA CUMA UPIN-IPIN DOANK.

Riko ung said...

Singapore is a country dammit and if the country's bomb will align

Riko ung said...

Singapore is a country dammit and if the country's bomb will align

MBAH JAYA WARSITO said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [1579] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 870 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D
DAN DANA GAIB